POLAND in NOIR - DAY 8

Od dzisiaj "Kraina Żubra" jest już wspomnieniem. Otwarły się wrota /THE GATE/ do miejsca, gdzie bezsprzecznie rządzi woda. Trzy dni spędzę w miejscowości Wigry, tuż nad jeziorem o nazwie Staw i w sąsiedztwie jeziora Wigry.

Photo THE GATE by Ewa Dudkiewicz, Poland (Lipsk) 2015


Pomiędzy Białymstokiem a Wigrami jest odległość mniejsza, niż 175 km, które mam dzisiaj na liczniku, lecz postanowiłam po drodze odwiedzić kilka ciekawych miejsc. Jednym z nich był Lipsk . Tych, którym nazwa kojarzy się raczej z Lipskiem w Niemczech, pragnę zapewnić, że jest również taka miejscowość w powiecie augustowskim i warto ją zobaczyć. Dodam, że słynie ze swoich bajecznych pisanek. Mają też swojego małego żołnierza /LITTLE SOLDIER/, który strzeże mieszkańców, czuwając na działku umieszczonym po prawej stronie drogi wjazdowej do miasta.

Photo LITTLE SOLDIER by Ewa Dudkiewicz, Poland (Lipsk) 2015

Podróżując, nie sposób nie mijać domów. Dzisiaj, wykonałam dwa zdjęcia budynków, które swoim wyglądem w jakiś sposób mnie zaintrygowały. Ich prezencja, z pozoru niczym się niewyróżniająca, może dla miłośnika fotografii kreatywnej stać się źródłem ciekawego eksperymentu w obszarze obrazu i języka, czyli nadania zdjęciu nazwy.
Pierwszą fotografię wykonałam w Sokółce. Dom zniszczony, zaniedbany niczym pijak, który zapomniał o świecie. Dom pijany /DRUNK HOUSE/.

Photo DRUNK HOUSE by Ewa Dudkiewicz, Poland (Sokółka) 2015
Drugi zaś, dostrzegłam na pierwszym spacerze w miejscu, w którym teraz przebywam. Charakterystyczny jest jego kolor, więc musiałam go nazwać biały dom /WHITE HOUSE/.

Photo WHITE HOUSE by Ewa Dudkiewicz, Poland (Wigry) 2015

Zakończę dzisiaj w mocnym akcencie NOIR, zdjęciem, którego nazwa Apokalipsa /APOCALYPSE/, jest wystarczająco wymowna.

Photo APOCALYPSE by Ewa Dudkiewicz, Poland (on the road) 2015