POLAND in NOIR - DAY 11

Jedenasty dzień podróży był pełen wrażeń, poszukiwań i spotkań na trasie od Gawrych Ruda do Gołdapi.
Podczas całego wyjazdu byłam już przy granicy Polski z Białorusią, Litwą, a teraz, po 160 kilometrach dojechałam do przejścia granicznego z Rosją. Dzisiaj, po drodze zwiedziłam urocze wsie, parki krajobrazowe, fortyfikacje, zburzone pałace i odkrywałam historię i ciekawostki Suwałk oczami mojego przewodnika, Wojtka Pająka. Nie sposób opisać tego w jednym poście, szczególnie że zakrada się zmęczenie, a jutro przede mną kolejne kilometry za kierownicą.

Dlatego, dzisiejszy post będzie wycinkiem przygotowanym na podstawie pierwszej części zrobionych zdjęć (dokładnie do południa). Zacznę jednak małą retrospekcją z wczoraj. Do tego zdjęcia mam sentyment - aparat (lustrzanka dwuobiektywowa) i jeszcze napis START. To jakby głos przeznaczenia, który nie potrzebuje komentarza.

Photo START (beggining) by Ewa Dudkiewicz, Poland (Sejny) 2015

To startujemy. Pierwsza miejscowość, Danowskie i fotografia pt. władza /POWER - to be or not to be in power/. Kto ją ma? Człowiek karmiący ptaka, czy ptak przyciągający uwagę karmiącego?
Photo POWER... by Ewa Dudkiewicz, Poland (Danowskie) 2015
Druga miejscowość trudna do określania, bardziej pasuje: w drodze do miejscowości Raczki. Zdjęcie pod tytułem święta krowa /SACRED COW/. Musiałam się zatrzymać. Zaintrygował mnie kadr. Zwierzę wpatrzone we mnie na tle ciekawej architektury drogowej - dwa światy i krowa z przekazem - zobacz, gdzie przyszło mi żyć.
Photo SACRED COW by Ewa Dudkiewicz, Poland (on the road) 2015
Trzecia miejscowość Raczki i nadciągające ciemne chmury kontra gołąb, który przysiadł na słupie elektrycznym, aby za chwilę wznieść się do lotu. Moment, niczym znak /THE SIGN/ zbliżającej się mocy zła. W tym zdjęciu wyjątkowo (jak dla mnie) nie liczyła się ostrość, tylko uchwycenie atmosfery.
Photo THE SIGN by Ewa Dudkiewicz, Poland (Raczki) 2015 
Czwarta miejscowość - Dowspuda z pozostałościami neogotyckiego pałacu Paca. To ciekawe ruiny pod kątem fotografii, bo trudno mówić o zwiedzaniu. Ponadto, w rzeczywistości, ich stan mocno odbiega od tego, który jest zaprezentowany na stronie wikipedii.
Ja jednak wybrałam zdjęcie podglądacz /VOYEUR/, kiedy przez okno musiałam zaglądać do innego budynku u wejścia do parku z pałacem. To podobno jest informacja turystyczna. Zamknięta.
Fotografie resztek różowej budowli Paca zaprezentuję w postach po przyjeździe w kategorii "nie publikowane".
Photo VOYEUR by Ewa Dudkiewicz, Poland (Dowspuda, Tourist Information) 2015 
Piąta miejscowość - Suwałki i tutaj powinnam zacząć pisać kolejny post. Wybaczcie jednak, ale dam tylko zdjęcie, które wykonałam przy pomniku urodzonej w Suwałkach Marii Konopnickiej (sorry Wojtek). Fotografia nosi tytuł opowiadacz /STORYTELLER/ i niech będzie zachętą do snucia dalszych historyjek, niekoniecznie bajek... chyba, że dla dorosłych dzieci.
Photo STORYTELLER by Ewa Dudkiewicz, Poland (Suwałki) 2015
A jutro?  Rano chcę sfotografować wiadukty kolejowe, a następnie kontynuować podróż wzdłuż północnej granicy województwa warmińsko-mazurskiego, aż ujrzę gwiazdy... już wiecie, gdzie jadę?