POLAND in NOIR - DAY 9

Co można robić w pochmurny, deszczowy dzień? Zdjęcia. Jest to oczywiście technicznie trudniejsze, gdyż trzeba właściwie zabezpieczyć zarówno sprzęt, jak i siebie.  Wczorajsze słoneczne popołudnie dało mi nadzieję, że aura będzie korzystna dla dzisiejszych ujęć, jednak okazało się zupełnie inaczej. Na szczęście, rano zdążyłam wybrać się nad jezioro, mając w głowie myśl przewodnią tej podróży: nie ma pośpiechu /TAKE YOUR TIME/
Photo TAKE YOUR TIME by Ewa Dudkiewicz, Poland (Gawrych Ruda) 2015
Korzystając z bliskiego kontaktu z przyrodą inscenizowałam ujęcia, bawiąc się kadrem, perspektywą i małymi bohaterami, które pełniły rolę naturalnych modeli w swoim środowisku. W tym czasie, na niebie zbierały się chmury, które w końcu pogodny poranek, zamieniły w całodzienną ulewę.
Nie poddałam się i po południu po raz drugi wyszłam poszukując tematów do zdjęć. Liczyłam, że może coś się zmieni, ale płonne były moje nadzieje. Chcąc na chwilę osłonić się przed deszczem, szczególnie, że padało dość silnie, schowałam się pod zadaszeniem i tam wykonałam fotografię, którą chcę Wam pokazać. To naoczny świadek /EYEWITNESS/
Photo EYEWITNESS by Ewa Dudkiewicz, Poland (Gawrych Ruda) 2015
W końcu, przemoczona i nie do końca usatysfakcjonowana wróciłam do hotelu. Czułam, że chcę jeszcze coś sfotografować... jakiś niedosyt nie dawał mi spokoju. Pomyślałam, że potrzebuję dystansu. Przejrzałam wykonane zdjęcia i odeszłam od komputera. Położyłam się i spojrzałam do góry. Na suficie, znajdowało się ostatnie moje ujęcie, klamra, której mi brakowało. To była lampa sufitowa /CEILING LAMP/. Jeżeli ten sufit wydaje się Wam trochę dziwny, to macie rację. Patrzycie na odbicie w lustrze.
Photo CEILING LAMP by Ewa Dudkiewicz, Poland (Gawrych Ruda) 2015

Jako ostatnie zdjęcie, zaprezentuję te, które zrobiłam pierwsze, a dokładniej, to efekt nałożenia dwóch zdjęć wykonanych teleobiektywem i dopracowanych w programie lightroom. Fotografia nosi tytuł NIRVANA, gdyż w jakiś sposób ukazuje oderwanie od rzeczywistości. Mamy tu mocny czarny, tonację pośrednią oraz cień gałęzi, jakby wyłaniający się z mgły. Gdzieniegdzie, przebłyski białego światła dla przełamania monodyktatury.  Tą pracę zakwalifikuję do noir futurystycznego.
Photo NIRVANA by Ewa Dudkiewicz, Poland (Gawrych Ruda) 2015