POLAND in NOIR - DAY 7

Za nami siódmy dzień podróży, setki przejechanych kilometrów, kilkanaście odwiedzonych miejsc i przede wszystkim, olbrzymia liczba wykonanych zdjęć.

Cieszę się, że forma, w której prezentuję moje artystyczne spojrzenie na Polskę Wschodnią spotyka się z Waszym zainteresowaniem. Planując ten wyjazd, byłam otwarta na różne jego warianty i scenariusze. Po tygodniu, mam już pierwsze przemyślenia i są one optymistyczne oraz motywują do dalszego angażowania się w twórczość fotograficzno-literacką.

Jednak (zawsze musi być jakieś "ale"), mam poczucie, że pokazałam za mało klasycznego NOIR. Zdjęcia o ostrych kontrastach, mrocznych klimatach z czernią i bielą owianą tajemniczą szarością mgły, przytłumionej grze świateł i cieni. Dlatego teraz, zaprezentuję fotografie nasycone niepokojem, niepewnością, a może i grozą?

Dzisiejsza, deszczowa aura, choć niemile przeze mnie rano powitana, pomogła uzyskać zamierzony efekt. Na marginesie dodam, że zdjęcia wykonałam na białostockim rynku i jego okolicach, pomimo gwarnej atmosfery jarmarku (nagrałam filmik i wkrótce wrzucę go na You Tube) oraz przypadkowego spotkania Włodka, przemiłego pasjonata fotografii, który oddaje serce w wykonywane zdjęcia.

A teraz... Panie i Panowie czas na NOIR...

Wpierw zapraszam na drobny poczęstunek. Może macie ochotę na skosztowanie specjałów kuchni w zabójczej restauracji /DEADLY RESTAURANT/? Zjecie smacznie, że palce lizać...nożem...
Photo DEADLY RESTAURANT by Ewa Dudkiewicz, Poland (Białystok) 2015

Nie macie ochoty? Szkoda... to przejdźmy się tą spokojną, boczną uliczką. Spójrzcie w górę, chyba się przejaśnia... o nie! znowu smok /DRAGON/ poluje na nierozważnych kominiarzy...
Photo DRAGON by Ewa Dudkiewicz, Poland (Białystok) 2015

Uciekajmy. Chyba zaczyna padać! Przeczekamy deszcz pod parasolami.
Już po deszczu /AFTER THE RAIN/. Jesteśmy wszyscy? Och! Chyba nie... bo na ziemi leży porzucony parasol...

Photo AFTER THE RAIN by Ewa Dudkiewicz, Poland (Białystok) 2015

Dostrzegam w Waszych oczach, że spacer powoli zaczyna Was nużyć. Dobrze. Zapraszam do moich przyjaciół. Mieszkają niedaleko, parę kroków stąd. Tylko proszę! Kiedy wejdziemy do środka nie zaglądajcie do żadnych pokoi, szczególnie tego na parterze, pierwszego po prawej. Nawet, nie patrzcie przez dziurkę od klucza /KEYHOLE/...
Photo KEYHOLE by Ewa Dudkiewicz, Poland (Białystok) 2015

Prosiłam przecież! Właściciele tego na prawdę nie lubią. No dobrze, i tak jesteśmy w środku /INSIDE/, przejdźmy więc korytarzem dalej. Tam na końcu już ich widzę. Czekają na Was...
Photo INSIDE by Ewa Dudkiewicz, Poland (Białystok) 2015
To ja Was dzisiaj zostawiam, korzystajcie z uroków Białegostoku, bo od jutra nowe miejsce odkrywania tajemnic w stylu NOIR - Wigry w powiecie suwalskim.